Sekian lama menahan sabar dengan kritikan dan kata-kata sinis daripada warganet terhadap keluarganya, pelakon Rozita Che Wan akhirnya tampil membidas kecaman warganet.

Umum tahu satu-satunya anak gadis Rozita, iaitu Aaisyah Dhia Rana amat gemar bersolak dan mendandan pada usia yang masih muda.

Menurut Rozita yang mesra disapa Che Ta, dia dan suami, Zain Saidin tidak pernah melarang Aaisyah untuk melaram memandangkan perkara itu sudah menjadi minatnya.

“Awak tak nak siapkan anak awak itu masalah awak! Anak saya memang suka bersiap! Tak akanlah dia nak melaram kami nak larang? Contoh anak awak suka melukis, tak akan awak nak marah dia melukis?

“Anak saya memang suka pakai alat solek dan suka melaram. Nanti kalau marah, dia melalak, merajuk. Dah satu kerja saya nak pujuk tak pasal-pasal!” katanya.

Malah Che Ta tidak menolak kemungkinan bahawa minat anaknya itu diwarisi daripada dirinya sendiri yang pernah menyertai pertandingan ratu cantik Miss Malaysia Intercontinental 1992.

“Mak dia ratu Malaysia dulu kot! Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke spagetti tak gitu? Hahahaha ke nasilah awak oi… Saja melawak.

“Kadang-kadang saya pun pening. Yang komen semua guna akaun palsu. Sekali kami libas guna bulu mata kami yang setebal tujuh petala langit ini baru awak tahu,” seloroh Che Ta.

Dalam pada itu, Che Ta turut meninggalkan nasihat buat warganet agar menjaga anak sendiri sebelum menegur anak orang lain.

Sekadar info, Che Ta dan Zain mendirikan rumah tangga pada 2013. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan anak perempuan iaitu Aaisyah Dhia Rana yang kini berusia lapan tahun.

Che Ta juga mempunyai dua orang anak lelaki hasil perkahwinan terdahulu iaitu Ammar Affendy dan Aniq Ezzra.