Pelakon dan usahawan Neelofa tampil bersuara bagi menjawab isu yang kecoh diperkatakan oleh warganet tentang kualiti jenama inai miliknya, Nunha.

Menurut Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor, pengguna inai Nunha perlulah mengikut cara pemakaian yang betul dan tidak melanggar ‘pantang larang’ bagi mendapatkan warna inai yang diingini.

Menerusi perkongsian di laman Instagram Story, Neelofa menegur tindakan seorang pengguna media sosial yang memburuk-burukkan jenama inainya dan mendakwa kualiti inai Nunha tidak sama seperti yang diiklankan.

“Ada hamba Allah ini, sudahlah tidak mengikut arahan, pantang larang dan derhaka ukuran air. Tidak keluar warna inainya sebab dia derhaka.

“Kemudian, dia muat naik video yang membuatkan ramai hilang kepercayaan dengan inai NunHa, sekali gus menutup periuk nasi orang lain. Tindakan itu sangatlah tidak baik.

“Kita sama-sama cari rezeki. Namun sebenarnya dia berniat tidak baik dengan menguar-uarkan bahawa produk ini tidak menjadi, padahal caranya memakai inai yang tidak betul,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Neelofa menasihatkan orang ramai agar tidak menyebarkan perkara yang tidak benar serta tidak memburukkan jenama inai lain dek kerana salah cara pemakaiannya.

Terdahulu, Neelofa memaklumkan bahawa pihaknya sedang menantikan sijil Halal dan SIRIM, memandangkan dia amat menitik beratkan perniagaannya serta kepercayaan pelanggan.