Pelakon Riena Diana memaklumkan bahawa dirinya positif Influenza A selepas mengalami simptom seperti sakit kepala dan demam selama beberapa hari.

Riena atau nama sebenarnya Nur Qamarina Diana Zulreal akui kesakitan yang dialaminya kini lebih teruk berbanding ketika dijangkiti COVID-19 sebanyak dua kali sebelum ini.

“Mula-mula sakit kepala dan demam ‘on off’. Selepas itu bila dah teruk sangat, pergi buat pemeriksaan di klinik dan doktor sahkan ianya Influenza A.

“Doktor cakap saya kena berehat selama lima hari tapi setakat ini ada saja simptom baharu saya alami. Saya harap saya kuat untuk mengharungi dugaan ini,” katanya.

Lantaran itu, Riena turut merasa ralat kerana terpaksa berehat daripada penggambaran drama bersiri terbarunya, “Cinta Buat Dara”, yang terpaksa ditangguhkan hingga dia sembuh.

Justeru, pelakon yang mencipta fenomena menerusi drama bersiri “Kampung People” itu berharap orang ramai terus menjaga diri dan sentiasa memakai pelitup muka apabila berada di tempat awam.

“Saya rasa ramai orang sudah lupa betapa pentingnya memakai pelitup muka. Ada yang selamba batuk-batuk depan orang lain tanpa pelitup muka.

“Mereka lupa walaupun COVID-19 sudah kurang tapi masih ada penyakit lain. Jadi, perlu untuk masih menjaga sebaiknya,” katanya menerusi Harian Metro.