Pasangan penyanyi Azzam Sham dan Sheryl Shazwanie mengumumkan berita gembira bahawa mereka bakal bergelar ibu bapa tidak lama lagi.

Menerusi hantaran di laman Instagram, Azzam atau nama sebenarnya Muhammad Azzammuddin Lop Hisham berkongsi bahawa usia kandungan isterinya kini sudah mencecah lima bulan.

“Segala puji bagi Allah SWT atas segala nikmat dan rezeki yang dikurniakan. Pada hari Jumaat yang barakah ini, Azzam dan Sheryl ingin berkongsi berita yang kami bakal menimang cahaya mata pertama kami, InshaAllah.

“Usia kandungan kini memasuki lima bulan, iaitu trimester kedua,” katanya dalam perkongsian tersebut.

Dalam perkongsian sama, pasangan duet lagu “Jika Ini Takdirnya” itu turut menitip doa agar dipermudahkan urusan sebagai ibu bapa serta dikurniakan cahaya mata yang soleh atau solehah.

“Kami mengharapkan doa yang baik semoga urusan ibu dan zuriat yang bakal lahir ini dipermudahkan, menjadi anak yang soleh atau solehah, penyejuk mata dan penyenang hati, membesar dengan baik dan sihat wal’afiat serta menjadi insan yang berjasa kepada agama dan masyarakat,” doanya.

Buat masa ini, jantina anak dalam kandungan Sheryl masih dirahsiakan.

Azzam dan Sheryl selamat bernikah pada 1 Januari lalu di Masjid Nurul Ehsan Taman Medan, Petaling Jaya, Selangor selepas bertunang pada 30 September tahun lalu.

Pasangan itu sudah berkawan rapat selama enam tahun apabila bernaung di bawah syarikat rakaman yang sama.