Penyanyi tersohor tanah air Datuk Siti Nurhaliza sebak ketika menghantar puteri sulungnya Siti Aafiyah untuk hari pertama persekolahan pada Isnin.

Siti atau nama lengkapnya Siti Nurhaliza Tarudin menceritakan semula pengalaman dan keterujaan Aafiyah, yang berusia empat tahun membuat persiapan ke prasekolah menerusi satu hantaran di Instagram.

“Alhamdulillah, hari pertama Aafiyah masuk sekolah (tadika). Malam semalam, dia tidur awal, bangun pagi ayah kejutkan dia kata nak masuk sekolah tapi dia tak merengek pun.

“Bersiap cantik dan siap pose (bergaya) cantik lagi depan ayah dan ibu dengan baju sekolah. Semangat betul dia nak ke sekolah.

“Sampai sekolah depan depan pintu kelas, dia terus masuk tak tengok belakang dah. Ayah dan ibu yang panggil minta salam. Ibu nak menangis tapi tahan sahaja,” tulisnya.

Dalam hantaran sama, pelantun lagu ” itu turut menitip doa buat anak kesayangannya agar urusan menuntut ilmu dan pembelajarannya dipermudahkan.

“Semoga Allah pelihara anak ibu dan Aafiyah menjadi hamba Allah yang terang hati, diberikan kelancaran dapat menuntut ilmu agama, dunia akhirat dan hamba yang memberi manafaat kepada insan lain,” doanya.

Siti berkahwin dengan Datuk Khalid pada 2006 dan pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata iaitu Aafiyah dan Muhammad Afwa.