Pelakon dah usahawan Nur Fazura teruja apabila berpeluang menghadiri majlis ulang tahun kelahiran Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin, yang berlangsung secara tertutup hujung minggu lalu.

Dalam majlis peribadi yang bertemakan Bollywood itu, Fazura bersama suaminya yang juga pelakon, Fattah Amin dijemput untuk membuat kejutan kepada Tengku Permaisuri.

“Faz dan Fattah adalah antara hadiah kejutan kepada DYMM Tengku Permaisuri pada majlis tersebut. Misi kami membawa kek untuk memberikan kejutan manis kepada Tuanku Permaisuri.

“Itulah cadangannya, namun ketika membawa kek menuju ke hadapan baginda sambil diiringi nyanyian “Happy Birthday”, dapat dirasakan yang sedang mengalami kejutan ialah kami berdua.

“Sungguh, dapat kami lihat Tuanku Permaisuri sangat berkenan dan sukacita dengan kehadiran kami. DYMM Tuanku Sultan kurniakan senyuman. Sungguh besar jiwa baginda Tuanku berdua,” katanya.

Dalam pada itu, Fazura turut meninggalkan coretan bahawa majlis tersebut telah meninggalkan seribu satu dia kenangan manis yang tidak akan dapat dia lupakan.

“Kami pulang dari majlis membawa pelbagai kenangan manis yang tidak akan dilupakan. Yang paling tersemat di hati kami ialah baginda Tuanku berdua adalah pasangan yang sangat penyayang, baik dan merendah diri. Kami sangat kagum, sebagai contoh kepada kami.

“Sekali lagi, doa kami buat Tuanku Permaisuri, semoga Allah SWT merahmati Tuanku selalu dengan kegembiraan dan semoga Tuanku sentiasa dalam lindungan-Nya. Semoga, Allah SWT lanjutkan usia Tuanku Sultan dan DYMM Tuanku Permaisuri,” katanya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut Instagram Fazura meninggalkan pujian terhadap pelakon filem “Dendam Pontianak” yang kelihatan jelita menyarungkan sari itu.