Bagaikan sudah menjadi tradisi, pelakon dan usahawan Rozita Che Wan gembira apabila berpeluang untuk mengadakan majlis persandingan bersama suami, Zain Saidin sempena ulang tahun perkahwinan mereka yang kesepuluh.

Rozita atau lebih mesra disapa Che Ta dalam satu hantaran di laman Instagram berkata, majlis itu merupakan hadiah daripada rakan baik mereka yang juga pengasas kosmetik Anas Zahrin.

“Terima kasih buat sahabat dan juga adik tercinta Anas Zahrin kerana menghadiahkan majlis yang kami kira sangat gemilang.

“Hubungan persahabatan dari bekerja bersama sehingga menjadi sebahagian keluarga selama 12 tahun dengan Anas sangat kami hargai. Tak sangka Anas sanggup hadiahkan majlis begini dan jadi tuan rumah majlis kami,” katanya.

Dalam pada itu, Che Ta menzahirkan penghargaan buat keluarga, rakan-rakan dan pihak media yang hadir bagi memeriahkan majlis persandingan yang bertempat di Glamhall, Damansara, Petaling Jaya tersebut.

Che Ta yang baru sahaja melancarkan Inai Che Ta baru-baru ini menjelaskan bahawa majlis itu bukanlah gimik untuk melancarkan produk keluarannya, sebaliknya ingin meraikan ulang tahun perkahwinan mereka.

“Ramai yang tanya dan ada yang cakap “ini mesti gimik nak launch inai” – tidak sama sekali, kami dan Anas dah buat pelancaran pada sebelah petang dengan Inai Che Ta Squad.

“Malam memang kami dan suami bersanding. Tiada gimik atau bercerita tentang bisnes. ‘Short and sharp!’ Lagipun memang kami nak meraikan,” jelasnya.

Untuk rekod, Che Ta dan Zain berkahwin pada 2013. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Aaisyah Dhia Rana, yang kini berusia tujuh tahun.

Selain Aaisyah, Che Ta turut memiliki dua anak lelaki daripada perkahwinannya yang terdahulu iaitu Ammar Effendy dan Aniq Ezzra.