Biarpun segala usaha telah dilakukan untuk mencegah COVID-19, namun pelakon Sharifah Amani reda apabila mengesahkan dirinya positif wabak itu pada hari lahirnya yang ke-36.

Khabar itu dikongsi menerusi Instagram milik Amani, atau nama lengkapnya Sharifah Amani Syed Zainal Rashid Al-Yahya, berserta foto alat kit ujian saringan COVID-19 yang menunjukkan keputusan positif.

Menurut Amani, dia tidak mengalami gejala yang teruk memandangkan dirinya sudah lengkap divaksin serta telah menerima dos penggalak.

“Sekian lama mengelakkan diri daripada COVID-19, akhirnya ‘dia’ datang untuk mengucapkan Selamat Hari Lahir.

“Syukur Alhamdulillah, saya telah divaksin dan menerima dos penggalak jadi gejala saya agak ringan,” katanya.

Dalam pada itu, pelakon filem “Zombitopia” tersebut turut berterima kasih kepada orang ramai yang menitip doa buat kesihatan dirinya.

“Terima kasih atas ucapan penuh kasih sayang daripada kamu semua. Saya akan kembali untuk mengganggu kamu semua tak lama lagi.

“Apalah nasib saya menyambut hari lahir begini, sedangkan kami telah membuat beberapa perancangan. Namun, kita hanya mampu merancang, Dia yang menentukan,” katanya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut Instagram Amani dan rakan-rakan selebriti meninggalkan ucapan hari lahir serta mendoakan kesihatannya.