Sekian lama tidak muncul di layar perak mahupun kaca televisyen, pelakon dan usahawan Datin Fouziah Gous akui memendam rasa rindu untuk kembali berlakon.

Fouziah atau nama sebenarnya Nor Fouziah Mohd Gous, bagaimanapun bersikap lebih selektif terhadap tawaran yang diberikan atas kekangan masa dan tidak mahu tampil dengan watak yang sama.

“Sejujurnya, bukannya saya tidak mahu berlakon, malah, saya sangat rindu. Saya terpaksa menjadi selektif.

“Saya pun asalnya seorang pelakon, setiap hari berada di lokasi penggambaran, tetapi sekarang sudah beralih ke bidang perniagaan.

“Jadi, saya kena pastikan naskhah beri impak jika saya berlakon. Ada kala tawaran ada, tetapi bila baca skrip mungkin lebih sesuai untuk orang lain,” katanya menerusi BH Online.

Dalam pada itu, Fouziah turut menzahirkan rasa syukur kerana suaminya, Datuk Zhafran Md Yusof tidak pernah menghalangnya untuk terus menceburi dunia lakonan setelah berumah tangga.

Buat makluman lanjut, Fouziah gembira apabila perniagaan minuman kesihatan sarang burung jenama FG Walet yang diusahakan sejak 2013 semakin menerima sambutan ramai saban tahun.

Kejayaan itu melayakkan Fouziah menerima Anugerah 100 Top Young CEO 2019 bagi kategori wanita dalam bidang perniagaan pada 2019.