Syarikat penerbangan Malaysia Airlines Berhad (MAS) berjaya menarik perhatian wargamaya apabila tampil dengan video keselamatan penerbangan yang kreatif dan unik.

Penerbit dan pelakon Puan Sri Tiara Jacquelina menzahirkan keterujaan apabila dapat merealisasikan karya arahan sulungnya dengan kerjasama dengan Datuk Yusry Abdul Halim.

“Alhamdulillah, hari ini menandakan debut pengarahan saya di skrin, dengan pelancaran video keselamatan penerbangan yang saya hasil dan arahkan untuk Malaysia Airlines.

“Saya bersyukur kerana telah diberi kepercayaan untuk menghasilkan sesuatu yang baharu untuk syarikat penerbangan tempatan kita.

“Dengan itu, saya ingin berterima kasih buat semua pihak yang sama-sama menjayakan projek ini,” katanya menerusi satu hantaran di Instagram.

Dihasilkan dalam bentuk muzikal, video berjudul “Satu, Dua, Tiga, Jom!” yang berdurasi 7 minit 36 saat itu menampilkan lebih 150 individu yang merangkumi kru kabin selebriti serta figura ternama tanah air.

Antara nama besar yang tampil dalam video itu ialah Datin Lisa Surihani, Diana Danielle, gimnas Farah Ann Hadi, pereka fesyen Syomir Izwa Gupta, ahli fizik Tan Sri Mazlan Othman, Azman Naim, dan Miss Universe Malaysia 2020, Francisca Luhong James.

Tidak ketinggalan, penyanyi rap Arabyrd, ikon kemanusiaan Tan Sri Dr Jemilah Mahmood, pelakon Sangeeta Krishnasamy, usahawan Maple Loo, penyanyi jazz Ida Mariana, pelakon “Ola Bola The Musical”, serta kru kabin MAS sendiri.

Tonton video penuh Malaysia Airlines Safety Video di bawah: