Penantian pelakon Diana Danielle untuk membuat kemunculan semula menerusi naskhah komedi romantik berakhir apabila dia terpilih sebagai peneraju utama drama adaptasi Korea, “She Was Pretty” versi Malaysia.

Diana atau nama lengkapnya Diana Danielle Danny Beeson berkata, dia tidak berfikir panjang untuk menerima tawaran drama itu selepas menonton drama asal yang diterajui bintang Korea Selatan Hwang Jung-uem dan Park Seo-joon.

“Sudah lama saya ingin kembali berlakon dalam naskhah komedi romantik sebab biasanya saya sering ditawarkan watak antagonis.

“Sebenarnya salah seorang pekerja saya sangat meminati drama ini dan dialah yang memperkenalkan drama ini kepada saya.

“Selepas saya menontonnya, saya tahu yang saya memang tak boleh nak tolak tawaran ini,” katanya yang ditemui pada majlis pelancaran “She Was Pretty” yang berlangsung di Tropicana Gardens Mall, semalam.

swp 1
Barisan pelakon “She Was Pretty” (Diana Danielle, Aiman Hakim Ridza, Alving Chong, Daniella Sya) bersama penerbit Zurina Ramli dan penulis Rafidah Abdullah

Menjayakan watak Nadia yang diolah semula agar bersesuaian dengan situasi di Malaysia, Diana mendedahkan dia masih mengekalkan momen-momen ikonik dalam drama asal, namun diselitkan dengan unsur kemelayuan.

“Saya perlu melakonkan watak seperti mana dalam drama asal kerana terdapat banyak momen ikonik dalam setiap babak, yang saya rasa ramai peminat ingin melihat ia dimainkan semula.

“Jadi saya jadikan watak asal sebagai rujukan, tetapi pada masa yang sama saya selitkan unsur kemelayuan seperti melatah.

“Watak Nadia adalah seorang yang kalut dan ia sangat memenatkan saya. Dia sentiasa kalut tanpa sebab hinggakan saya terbawa-bawa wataknya di luar set penggambaran kerana saya perlu menghayati wataknya.

“Saya juga banyak berbincang dengan pengarah, Datuk Yusry Abdul Halim untuk benar-benar memahami apa yang dia mahukan untuk watak ini supaya ia bersesuaian dengan realiti sebagai masyarakat di Malaysia,” katanya.

289035926 700032444419993 4425057041825201908 n 1
Diana membintangi “She Was Pretty” sebagai Nadia

Tambah pelakon filem “Gol & Gincu Vol. 2” itu lagi, dia tidak berdepan masalah untuk bekerjasama dengan pengarah serta barisan pelakon lain biarpun pertama kali digandingkan.

Bakal tampil dengan 16 episod, “She Was Pretty” turut dibintangi pelakon hebat lain iaitu Aiman Hakim Ridza, Alvin Chong dan Daniella Sya.

“She Was Pretty” bakal bersiaran pada setiap Khamis, bermula 23 Jun ini menerusi platform penstriman dalam talian Viu.