Tiga minggu beransur pulih, pelakon Ben Amir mengejutkan ramai apabila memaklumkan dirinya akan menjalani pembedahan pada Selasa.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Ben atau nama sebenarnya Muhammad Amir Sabaruddin memuat naik fotonya yang sedang duduk di katil wad sebuah hospital.

“Sudah tiga minggu beransur sembuh. Esok (Selasa) adalah harinya saya akan menjalani pembedahan.

“Saya akui agak gementar bila memikirkan pembedahan ini. Saya cuma nak minta maaf dengan semua orang dan ampunkan jika saya pernah melukai sesiapa. Doakan yang terbaik untuk saya.

“Saya bercadang nak tidur banyak dan biarkan tubuh ini berehat untuk lekas sembuh. Maaf kalau tak balas pesanan anda, sampai jumpa lagi,” coretnya.

Bagaimanapun, pelakon drama “Bicara Budi” itu tidak mendedahkan penyakit apa yang dihidapinya hingga menimbulkan pelbagai tanda tanya dalam kalangan peminat.

Menjengah ke ruangan komen, rakan-rakan selebriti dan para peminat menitip doa agar Ben dapat kembali sihat seperti biasa.

Dalam pada itu, hantaran terbaru yang dimuat naik dalam InstaStory menunjukkan bahagian mata kiri Ben ditutup selepas menjalani pembedahan serta perkembangan tentang dirinya.

“Dia (Ben) dalam keadaan stabil. Dia tidur sepanjang hari. Terima kasih untuk segala perhatian dan doa anda,” tulisnya.