Penyampai radio Suria FM, DJ Lin memaklumkan ibunya, Puteh Jantan, disahkan meninggal dunia di kediamannya di Larkin Jaya, Johor Bahru, jam 4.50 pagi ini.

Difahamkan Allahyarham Puteh menghembuskan nafas terakhir pada usia 80 tahun akibat kegagalan buah pinggang.

DJ Lin, atau nama sebenarnya Roslinda Abd Majid berkongsi berita sedih itu menerusi satu hantaran di Instagram dengan coretan panjang.

“Saya ingin memaklumkan bahawa Ibunda saya yang tercinta, Puan Hajah Puteh Jantan baru sahaja meninggal dunia jam 4.50 pagi ini (Jumaat, 24 Jun 2022) di rumah kami.

“Mohon semua sedekahkan Al-fatihah ya buat Allahyarhamah, moga rohnya tenang di alam sana dan ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman,” coretnya.

Dalam pada itu, DJ Lin reda dengan pemergian ibunya setelah pelbagai usaha dilakukan oleh dirinya bersama adik beradik bagi membantu menyembuhkan sakit ibunya.

“Mak, terima kasih di atas segala kasih sayang, pengorbanan serta jasa yang mak taburkan buat orang dan semua anak-anak mak. Berehatlah mak.

“Puas mak menanggung kesakitan. Kami semua dah berusaha yang terbaik untuk membantu menyembuhkan sakit mak namun Allah lebih menyayangimu mak.

“Mak akan sentiasa ada dihati kami dan kenangan kita bersama takkan pernah sekali pun orang lupakan ya mak. Al-Fatihah,” coretnya lagi.

Terdahulu, Allahyarham Puteh dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sultan Ismail (HSI), Johor Bahru akibat penyakit buah pinggang, minggu lalu.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Sri Danga, Johor Bahru sebelum solat Jumaat, hari ini.