Pasangan penyanyi Bad Indigo dan Ashira Aziz mengesahkan mereka telah bercerai talak satu menerusi perkongsian video di laman Instagram (IG) pada Khamis.

Menurut Bad atau nama sebenarnya Badrul Izhan Yeop Abdullah, mereka sepakat untuk menjelaskan perkara itu pada khalayak ramai bagi mengelakkan timbulnya salah faham.

“Atas persetujuan bersama, kami telah sah berpisah. Tetapi tetap berkawan kerana kami mahu bersahabat sampai bila-bila.

“Kami nak beritahu, sebab banyak cerita-cerita yang tak betul. Kami tetap baik, tak ada masalah. Yang penting tak ada orang ketiga, keempat,” jelasnya menerusi video berdurasi 2 minit 17 saat itu.

Bagaimanapun, Bad dan Ashira membuat keputusan untuk mendedahkan butiran mengenai penceraian mereka serta berharap orang ramai dapat memberi privasi.

“Sebab kami tak boleh cerita. Apa-apa yang berlaku dalam perkahwinan adalah aib. Jadi yang mendedahkan aib adalah dosa. Biarlah keluarga dan Allah sahaja yang tahu.

“Saya minta sangat pada semua untuk tidak bercerita benda-benda yang tidak betul pasal kami. Terima kasih juga kepada semua yang mendoakan kami selama ini,” kata Ashira.

ahi
Perkongsian Ashira di IG Story

Dalam pada itu, Ashira juga enggan bercerita lanjut tentang keretakan rumah tangga mereka dan menganggap semuanya telah jelas menerusi video yang dikongsikan sebelumnya.

Sekadar info, Bad dan Ashira berumah tangga pada 11 Mac tahun lalu selepas bertemu ketika menyertai musim ketujuh program realiti, Gegar Vaganza (GV7).