Tuah ayam nampak dikaki, tuah manusia siapa yang tahu. Begitulah peribahasa yang menggambarkan kerjaya ratu cantik Amy Nur Tinie dalam dunia lakonan tanah air.

Setelah menjayakan filem komedi “10 Tips Tipu Bini”, pemilik nama lengkap Amy Nur Tinie Abdul Aziz itu dilamar pengarah Amor Rizan bagi membintangi filem psiko thriller “Jemputan Ke Neraka”.

Menurut Amy, biarpun pada mulanya perasaan gusar mula menguasai diri kerana kurang keyakinan untuk berlakon dalam naskhah berat, namun lama-kelamaan rasa itu hilang setelah dia mencipta keserasian bersama para pelakon lain di set penggambaran.

“Saya masih baru, pengalaman lakonan pun tidaklah banyak, jadi apabila menerima skrip filem “Jemputan Ke Neraka”, saya tahu filem ini memang berat.

“Dalam hati saya mampukah saya bawakan watak dengan baik bimbang nanti dipanggil kayu. Berlakon pula dengan pelakon-pelakon hebat, terus terang saya agak bimbang.

“Alhamdulillah, mereka semua buat kami pelakon baru rasa selesa dan seperti sudah berkawan lama, jadi saya mula yakin untuk memberikan lakonan terbaik,” katanya menerusi Kosmo!

Selain Amy, “Jemputan Ke Neraka” turut dibintangi Sharifah Sakinah, Janna Nick, Hafreez Adam, Hariz Hamdan, Nick Syaf, Jasper Supayah, Wafariena Roslan, Alif Hadi, Aleza Shadan dan Azhar Amir.

Sekadar info, sebelum menapak dalam dunia lakonan, Amy telah pun merebut beberapa gelaran ratu cantik termasuk Miss Eco International 2019, Miss Malaysia Kebaya 2016 dan Top 6 Miss Perak Tourism 2015.