Buat kali pertamanya dipertanggungjawabkan untuk menggalas watak berat, pelakon Scha Elinnea akui ia membuka lembaran baru dalam kerjayanya sebagai anak seni.

Scha atau nama sebenarnya Nur Azleen Natasha Mohamed Mubeen dipilih melakonkan watak pelayan khidmat pelanggan (GRO) bernama Raina dalam drama terbarunya, “Kerana Aku Isteri Bidaan”.

“Raina sememangnya berbeza dari watak-watak yang saya bawa sebelum ini kerana saya perlu banyak bermain dengan emosi dan ia adalah cabaran besar buat saya.

“Raina perlu berdepan pelbagai cabaran dan kekecewaan jika dibandingkan dengan watak wanita periang dan nakal yang pernah saya lakonkan,” katanya menerusi NST.

Bercakap mengenai penampilannya sebagai GRO, Scha memberitahu dia masih menjaga batas dan sudah bersedia untuk berdepan kecaman netizen apabila drama itu ditayangkan.

Selain Scha, drama itu turut dibintangi Hisyam Hamid, Wanns Ahmad, Ellyas Abdullah, Syafnida Shuhaimi, Nina Nadira dan Datuk Jalaluddin Hassan.

“Kerana Aku Isteri Bidaan” kini bersiaran di Slot Samarinda TV3, setiap Isnin hingga Jumaat, jam 10 malam bermula 16 Mei lalu.