Pelakon serba boleh Hairul Azreen akui terpaksa mengikat perut demi menjayakan watak Feroz dalam filem aksi terbaru “The Assistant”.

Menurut Hairul atau nama lengkapnya Hairul Azreen Idris, watak itu memerlukannya untuk mengamalkan diet tertentu bagi menurunkan berat badan sebanyak 10kg.

“Terus terang saya cakap, sakit apabila buat badan untuk filem ini. Saya kena diet dan perlu berlawan dengan keadaan yang lapar.

“Saya kena tahan semua ni selama lima bulan sebab tiga bulan berlatih dan dua bulan penggambaran. Berat badan normal saya 74kg, saya turunkan berat untuk watak Feroz sampai 64kg.

“Bila ingat balik, memang sangat penat. Bayangkan kamu lapar tapi kena kerja, macam itu perasaan saya, lapar tapi kena belakon,” katanya.

IMG 1195
Hairul Azreen bersama Iedil Dzuhrie dan pengarah, Adrian Teh di majlis tayangan perdana filem “The Assistant” di TGV 1 Utama, Petaling Jaya

Bagaimanapun, Hairul menyatakan dirinya bersama pengarah Adrian Teh dan seluruh produksi filem “The Assistant” telah melakukan yang terbaik bagi menjayakan filem tersebut.

Selain Hairul, filem ini turut menampilkan pelakon lain seperti Iedil Dzuhrie Alaudin, Henley Hii, Farali Khan dan ramai lagi.

Diterbitkan oleh Sony Pictures Entertainment Malaysia dengan kerjasama Act 2 Pictures, “The Assistant” kini ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 19 Mei.