Penyanyi dan cef selebriti Datuk Fazley Yaakob berang apabila melihat isu mempersendakan fizikal orang lain atau ‘body shaming’ semakin menjadi-jadi dalam kalangan masyarakat.

Malah Fazley turut tidak terkecuali menjadi mangsa ‘body shaming’ apabila menerima satu komen daripada seorang individu yang menegur tubuh badannya kelihatan makin berisi.

“Kalaulah media sosial ini boleh automatik sekat dan ‘ban’ orang-orang yang suka body-shaming, saya rasa ramai orang hilang akaun masing-masing!

“Orang tua-tua cakap, kalau nak tegur gemuk, lebih baik diam, kalau nak tegur cantik, panjang-panjangkan cerita!” katanya.

Tambah pelantun “Bila April” itu lagi, orang ramai sepatutnya lebih peka serta tidak perlu menegur tentang fizikal atau tubuh badan orang lain hingga menimbulkan perasaan kurang selesa dan hilang keyakinan diri.

“Hentikan ‘body shaming’! Mari sini kalau ada lagi orang yang teringin nak rasa kena penampar dengan ‘chopping board’?” ujarnya lagi.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata selebriti dan warganet bersetuju dengan coretan panjang oleh Fazley dan berharap isu berkenaan dapat dihentikan.

Terdahulu, pelakon dan penyanyi Janna Nick meluahkan kekecewaan apabila sering dilemparkan cemuhan oleh segelintir pihak yang mendakwa dirinya gemuk.