Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad telah dimasukkan ke sebuah pusat perubatan swasta di Shah Alam, Selangor bagi menjalami pembedahan membuang apendiks semalam.

Menurut Uyaina atau nama lengkapnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad, dia mengalami sakit perut yang mengehadkan pergerakannya sejurus sahaja bangun dari tidur.

“Semalam saya baru sahaja menjalani pembedahan sebab apendiks. Saya bertuah sebab apendiks itu belum pecah. Kalau tak, tak tahulah apa akan jadi.

“Pagi semalam, bangun tidur terus rasa sakit sangat di bahagian bawah kanan perut. Sakit yang membuatkan saya tak boleh bergerak. Kalau bergerak lagi sakit,” katanya menerusi perkongsian di Instagram.

Tambah pengacara MeleTOP itu lagi, suaminya yang juga penyanyi, Raja Syahiran bergegas membawanya ke pusat perubatan untuk membuat pemeriksaan sebelum ditahan wad.

Dalam pada itu, Uyaina berharap orang ramai dapat mendoakan dirinya serta bayi dalam kandungannya yang sudah memasuki trimester kedua.

“Alhamdullilah pembedahan semalam pukul 10 malam. Semuanya berjalan lancar. Mohon doa dari semua supaya Uyaina sembuh cepat dan semoga baby sihat,” katanya.

Terdahulu, Uyaina menjawab desas desus dengan mengesahkan dirinya kini berbadan dua ketika sedang bercuti di Turki.

Sekadar info, Uyaina dan Syahiran diijab kabulkan di Colony Star Boulevard, Kuala Lumpur pada 21 Disember lalu.