Sempena menyambut kemuliaan bulan Ramadan, stesen radio Suria FM tampil dengan pelbagai pengisian khas menarik bertemakan Kumpul Pahala menerusi frekuensi Suria FM dan platform digital Suria.

Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abdul Majid atau lebih dikenali sebagai DJ Lin berharap usaha ini dapat sedikit sebanyak dapat melipat gandakan amalan bersama pendengar.

“Seperti yang semua tahu, pahala amalan akan berganda pada bulan Ramadan.

“Dengan konsep begitu, Suria FM akan mengetengahkan tema #KumpulPahala dalam usaha menyeru orang ramai untuk sama-sama melipat gandakan amalan mengumpul pahala pada bulan yang mulia ini,” katanya.

Tambah DJ Lin lagi, Suria FM begitu menitik beratkan variasi pengisian Ramadan kali ini agar dapat memberi manfaat, sekali gus hiburan buat para pendengar dan penonton Suria menerusi semua platform Suria.

Antara pengisian yang telah diperdengarkan adalah segmen Tadabbur Suria bersama Quran Humaira, yang dikendalikan bersama Ustaz Don Daniyal dalam menafsir serta memahami maksud ayat-ayat suci Al-Quran.

Menerusi segmen 30 Hari Mencari Cinta Ilahi pula, Ustazah Datuk Dr. Nurhafizah akan memberi perkongsian mengenai topik-topik berkenaan mencari cinta Allah SWT dalam bulan Ramadan.

Pendengar juga boleh mendengar sambil beramal dengan membeli Kotak Pahala yang tersenarai di Kedai Suria dan menyertai program infak Suria kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) terpilih.