Tindakan seorang individu merakam dan berkongsi video ketika terserempak dengan penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza telah mengundang kecaman wargamaya.

Menerusi video TikTok yang tular di media sosial itu, pemilik akaun TikTok @yanaothmannn itu memberitahu individu tersebut adalah kakaknya yang juga peminat Siti.

Wanita tersebut dilihat merakam momen ketika Siti sedang mengeluarkan wang di mesin ATM ditemani anaknya, Siti Aafiyah.

Bagaimanapun video itu menimbulkan rasa kurang senang wargamaya yang menganggap tindakan itu mengganggu privasi dan urusan peribadi pelantun lagu “Cindai” tersebut.

Malah, tindakan wanita itu memanggil nama Aafiyah beberapa kali turut membuatkan anak kecil itu berasa tidak selesa.

@yanaothmannn Kakak kite terserempak dengan @toktitiktok kat atm machine. Rezeki lah jumpe tokti tu. Dah lama dia nak jumpa idola dia tu. #fyp #sitinurhaliza #ctdk #tokti ♬ Sesuci Lebaran – Siti Nurhaliza

Melihat pelbagai kecaman dilontarkan kepadanya, pemilik akaun TikTok itu kemudiannya menyahaktifkan ruangan komen video tersebut dan membuat permohonan maaf secara terbuka.

“Saya terpaksa menutup ruangan komen kerana terlalu banyak komen negatif. Ini cuma momen kakak saya yang sekian lama nak jumpa Tok Ti (Siti).

“Tak sangka pula ramai yang komen, beritahu yang ia mengganggu privasi dan sebagainya. Mohon maaf jika video ini mengganggu anda,” katanya.

Sehingga kini, Siti belum memberi sebarang maklum balas mengenai isu tersebut.

Dalam perkembangan lain, Siti telah tersenarai dalam The Muslim 500: The World’s 500 Most Influential Muslims di bawah kategori seni dan budaya selama tujuh kali berturut-turut.