Pernah dihimpit pelbagai gosip dan kontroversi, pelakon Chacha Maembong akui dirinya berdepan tekanan sehingga timbul cubaan untuk mencederakan diri sendiri.

Bagaimanapun, Chacha atau nama sebenarnya Siti Aisyah Ismail menyedari dirinya masih dikelilingi orang-orang tersayang dan membuat keputusan tidak meneruskan tindakan di luar kawalan tersebut.

Malah adik kepada pelakon Emma Maembong itu memandang masa lampaunya dari sudut positif dan dijadikan pengajaran yang mematang dirinya.

“Bagi saya ini adalah lumrah dan apa yang perlu saya telan sebagai seorang artis apabila segala tindakan akan menjadi perhatian serta tidak mudah untuk memuaskan hati semua pihak.

“Perkara tersebut menjadi pengajaran dan buatkan saya lebih matang dalam berfikir serta melakukan sebarang tindakan.

“Bukan mudah hendak puaskan hati semua walau saya cuba untuk mengikut apa kehendak orang lain ketika itu. Jadi cara paling mudah, jalani sahaja hidup seperti biasa,” katanya menerusi Kosmo!

Beralih ke perkembangan lain, Chacha kini membintangi drama “30 Hari Sebelum Raya” yang bersiaran setiap hari Isnin hingga Khamis di TV9.

Drama itu turut dibintangi pelakon lain seperti Kazar, Liza Abdullah, Sufian Suhaimi, Aprena Manrose, Fahrin Ahmad dan ramai lagi.