Pelakon Diana Danielle akui berasa gusar ekoran berdepan insiden pintu keretanya diketuk pengemis yang meminta wang berjumlah RM50.

Menerusi ciapan di Twitter, Diana meluahkan pertanyaan kepada wargamaya adakah kita dibenarkan untuk menolak menghulurkan sedekah sekiranya timbul rasa was-was dalam hati.

“Nak tanya, kalau was-was, tak apakah kalau kita tolak untuk menghulurkan sedekah?” tulisnya.

Dalam ciapan sama, pelakon filem “Gol & Gincu 2” itu turut menceritakan butiran mengenai insiden tersebut.

“Ada insiden seorang lelaki ini tiba-tiba ketuk pintu kereta. Selepas itu, dia bercerita laju dan panjang, kemudian minta RM50.

“Terkejut sebab dia minta jumlah yang spesifik dan hati rasa ragu-ragu. Sikit lagi ingatkan nak kena ragut dah,” tulisnya.

Ternyata ciapan Diana menerima pelbagai reaksi dan maklum balas daripada wargamaya yang turut membalas dengan pendapat sendiri.

“Sampai satu ketika, kita juga perlu memilih untuk bersedekah. Sekali ketuk cermin dapat RM50. Dapat dua orang bagi cukuplah, dah RM100.

“Betul, menipu itu urusan dia dengan Allah. Tapi, cara kita itu menggalakkan mereka untuk buat lagi kerja mudah. Sebab itu banyak sendikit. Pemurah orang Malaysia ini,” ciap seorang pengguna Twitter.

Sementara itu, seorang lagi pengguna Twitter berpendapat sebaiknya orang ramai mengikut kata hati sekiranya ingin bersedekah bagi mengelakkan risiko.

“Jangan ambil risiko masa nak bersedekah. Kalau rasa was-was tak perlu sebab saya pun kalau nak beri, saya percaya pada kata hati.

“Kalau hati ini rasa macam tak nak, jadi saya tolak dengan cara baik. Kalau hati rasa macam tak keberatan, saya beri seberapa saya mampu sebab kita boleh sahaja sedekah dengan orang yang betul-betul susah,” tulisnya.