Sempena Syawal yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi, pelakon dan usahawan Tya Arifin mempersembahkan sebuah drama pendek berjudul “Bagaikan Raya”.

Apa yang mencuri perhatian ramai, drama raya itu buat pertama kalinya menggandingkan Tya bersama birasnya yang juga pelakon Izara Aishah.

Gelagat kedua-dua menantu kepada penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza yang memegang peranan sebagai adik beradik itu ternyata mencuit hati peminat.

Bercakap mengenai kerjasamanya dengan Izara, Tya atau nama sebenarnya Nurtria Wulandari Arifin tidak dapat menolak perasaan teruja bercampur gementar sepanjang menjayakan drama pendek tersebut.

“Saya teruja dan tidak sabar kerana ini kali pertama saya dan Izara bergandingan dalam sebuah drama.

“Saya agak gementar, sebelum ini sebagai satu keluarga, kami sudah biasa makan dan menghadiri acara bersama-sama cuma tidak sangka boleh berada satu ‘frame’ dengannya,” ujar Tya menerusi Kosmo!

“Bagaikan Raya” mengisahkan gelagat dua beradik yang ingin pulang ke kampung bagi menyambut hari raya Aidilfitri setelah dua tahun dunia dilanda pandemik.

Drama pendek itu telah dilancarkan pada 22 April lalu menerusi Instagram Tya Arifin dan Izara Aisyah serta saluran YouTube, The Tya’s Family.