Bagi menyambut kemeriahan Aidilfitri yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi, stesen radio Suria FM akan menyajikan pelbagai pengisian khas dan menarik sepanjang Syawal ini.

Membawa tema Nikmati Bersama, pendengar setia akan dihiburkan dengan celoteh para penyampai Suria FM yang akan memeriahkan lagi sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini.

Meneruskan tradisi setiap tahun, Suria FM sekali lagi tampil dengan lagu raya terbaharu, “Pelukan Aidilfitri” ciptaan Achoi Floor 88 dan Oja.

Video muzik lagu ini menampilkan barisan penyampai radio Suria FM serta kemunculan istimewa pelakon veteran Wan Maimunah.

Tampil lebih menghiburkan, lagu raya itu diangkat sebagai runut bunyi drama pendek raya yang diberi judul “Dodol Tak Bergula” yang telah dilancarkan di saluran YouTube Suria TV dan Facebook pada 21 April lalu.

Nantikan juga gelagat dan temu ramah eksklusif bersama barisan pelakon yang menceritakan tentang watak dan pengalaman mereka sepanjang berada di lokasi penggambaran di Sijangkang, Selangor.

Ditaja oleh Quran Humaira, drama pendek ini mengetengahkan tema kekeluargaan yang sarat dengan pengajaran dan meruntun jiwa.

APPS 1920x1080 8 1

Antara program menarik yang turut menanti pendengar ialah Takbir Raya Suria 2022, Carta Suria Top 40 Raya dan Team Pagi Suria Raya.

Carta Suria Top 40 Raya memainkan lagu-lagu raya terkenal pilihan Team Pagi Suria dan Suria Petang dengan menampilkan Amir Masdi, Fieya Julia, Ramlah Ram dan Naim Daniel sebagai tetamu jemputan.

Alunan Takbir Raya Suria 2022 akan dibarisi oleh penyampai Suria FM juga kakitangan Suria, dan penampilan istimewa daripada Lah Ahmad dan Ustaz Munif (Hijaz).

Takbir Raya Suria 2022 akan bersiaran pada malam raya sehingga hari raya pertama di semua platform digital Suria Malaysia dan radio Suria FM.

Pagi raya anda juga akan lebih riuh dengan Team Pagi Suria Raya bersama Fizi Ali, Suraya dan Ajak serta selebriti jemputan Dayang Nurfaizah, Hannah Delisha, Sophia Liana, Ziana Zain, Cik Man, Syamel dan Ernie Zakri dan Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Kuala Lumpur, ACP Sarifudin.