Dua tahun berjinak-jinak dalam bidang lakonan, penyanyi MK yang juga anggota kumpulan K-Clique semakin menjadi rebutan penerbit serta pengarah tempatan untuk membintangi karya mereka.

Terbaru, MK atau nama sebenarnya Muhammad Hairi Amin Hamdan tampil dengan sisi berbeza menerusi filem komedi romantik “Bunga Dan Kayu”.

Menerusi filem arahan Waan Hafiz ini, MK digandingkan dengan penyanyi dan pelakon Azira Shafinaz bagi menggerakkan dua watak utama iaitu Noah dan Bunga.

Menurut Penerbit Eksekutif Infinitus Gold Sdn Bhd, Gayatri Su-Lin Pillai, sudah lama dia ingin menghasilkan filem “Bunga Dan Kayu” selepas menerbitkan filem “Saya Jual Ya Bang!”.

“Kami gembira apabila saudara Waan Hafiz bersetuju untuk mengarahkan filem ini. Pengalaman beliau menghasilkan karya-karya genre komedi dan penuh variasi ternyata berhasil dengan “Bunga dan Kayu”.

“Selain dari itu, pemilihan kedua-dua tonggak utama, MK K-Clique dan Azira Shafinaz ternyata sangat serasi, seterusnya memudahkan lagi perjalanan penggambaran filem ini,” katanya.

Dalam pada itu, Gayatri berharap filem ini akan menerima sambutan baik daripada penonton menjelang Aidilfitri nanti.

Selain MK dan Azira, “Bunga Dan Kayu” juga membariskan pelakon terkenal tanah air seperti Zalif Sidek, Azad Jasmin, Kazar, Elly Arifin serta finalis Big Stage, Yazmin Aziz.

“Bunga Dan Kayu” bakal temui penonton Syawal ini iaitu bermula 3 Mei di Astro First (saluran 480).