Gara-gara lagu “Gatal” meledak naik, pelakon dan penyanyi Janna Nick memberi nafas baharu kepada lagu itu bersempena dengan hari raya Aidilfitri yang bakal menjelang tiba.

Diberi judul “Gatal Raya”, lagu itu menerima sentuhan komposer asal, Aepul Roza, yang menggubah lirik dan muziknya agar bersesuaian dengan tema raya.

Menurut Janna, atau nama sebenarnya Nurul Jannah Muner, dia berjaya mencuri masa dari jadual kerja yang padat untuk menjalani rakaman lagu itu dalam tempoh yang singkat.

“Saya lihat demam lagu Gatal belum lagi reda-reda. Memandangkan sambutan luar biasa yang berterusan oleh peminat, pihak Warner mencadangkan agar single Gatal ‘dirayakan’ pula.

“Walaupun jadual seni saya agak padat, kami berjaya merakamkannya dalam masa yang singkat, kerana saya pernah bekerja dengan Aepul sebelum ini dan saya faham apa yang dikehendakinya ketika berada di dalam studio,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Bagaimanapun, atas kesibukan kerja, pelakon drama “Marry Me Senorita” itu belum berpeluang untuk menghasilkan video muzik lagu tersebut.

Lagu “Gatal Raya” boleh dimuat turun di iTunes serta boleh distrim melalui aplikasi penstriman atas talian seperti Joox, KKBox, Spotify, Deezer, Apple Music dan YouTube Music.