Pelakon Johan As’ari akui terkilan apabila namanya digugurkan oleh sebuah stesen televisyen (TV) dari membintangi sebuah telefilem.

Menurut Johan atau nama sebenarnya Johan Ariff As’ari, tindakan sedemikian merupakan antara sebab mengapa dirinya sudah jarang tampil dalam mana-mana naskhah di kaca TV.

“Saya pernah ditawar membintangi sebuah telefilem. Tetapi selepas produksi melampirkan nama pelakon kepada stesen TV terbabit, nama saya dan seorang lagi pelakon wanita utama digugurkan.

“Saya tidak pernah sedih apabila nama ditolak, siapalah saya. Mungkin saya tidak layak dan tidak diperlukan,” katanya menerusi BH Online.

Dedah pelakon filem “Juvana” itu lagi, tindakan stesen TV tersebut membuatkan dirinya tertanya-tanya apakah alasan namanya digugurkan setelah lima tahun bekerjasama dengan pihak terbabit.

Tegas Johan, luahan itu dibuat bukanlah atas dasar wang, sebaliknya ingin menyuarakan kekecewaan yang sudah lama terpendam.

Beralih ke perkembangan lain, Johan bakal berangkat ke bumi Palestin bagi menjalani penggambaran filem “Road To Heaven” pada Jun depan.

Perjalanan Johan untuk ke sana turut disertai penyanyi dan aktivis kemanusiaan, Datin Seri Heliza Helmi serta adiknya Hazwani Helmi.

Selain “Road To Heaven”, Johan juga bakal tampil menerusi filem “Mat Kilau” dan “Air Force the Movie: Selagi Bernyawa” yang akan menjengah pawagam tidak lama lagi.