Pendakwah terkenal, Datuk Ustaz Kazim Elias terpilih untuk menerajui filem terbaharu arahan Mawi berjudul “Zim Zim Ala Kazim”.

Menurut Ustaz Kazim, dia pernah dilamar beberapa syarikat produksi untuk membintangi filem mereka, namun rezeki belum berpihak kepadanya pada ketika itu.

Bagaimanapun setelah Mawi membentangkan intipati filem yang berkisarkan dirinya itu, Kazim bersetuju untuk bekerjasama serta percaya memberi sepenuh kepercayaan kepada Mawi.

“Saya nampak Mawi boleh bawa filem ini seperti dalam skrip yang ditulis. Saya juga yakin Mawi dapat siapkannya sebagaimana yang saya inginkan untuk disampaikan kepada penonton.

“Lagipun, pengalaman ini daripada saya dan Insya-Allah saya boleh bawa watak saya sebaik mungkin dengan menjadi diri sendiri,” katanya menerusi Harian Metro.

Selain Ustaz Kazim, filem itu turut dibintangi Along Cham, Syanie Hisham, Danial Zaini, Sharif Kadir, Santesh, Zarina Anjoulie dan ramai lagi.

Penggambaran dijangka bermula pada 9 Mei sehingga 23 Mei depan di Perak dan filem itu dijangka tayang di saluran Astro First pada Oktober sempena sambutan Maulidur Rasul.