Tiga tahun melakar nama dalam industri hiburan tanah air, pelakon tinggi lampai Rita Nadira akui lebih selesa menjayakan watak antagonis berbanding watak baik.

Menurut Rita, watak antagonis lebih sebati dengan dirinya kerana ia lebih mudah untuk dibawa serta gembira kerana sering diberi kepercayaan untuk menggalas watak sedemikian.

“Kalau watak antagonis, tidak banyak menangis. Tetapi jika membawa watak perempuan teraniaya, banyak pula menangis.

“Saya ini pun susah mengeluarkan air mata. Bagaimanapun, apabila melakonkan watak antagonis, kita sudah bersedia untuk menerima kecaman netizen,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Malah pelakon yang namanya meledak menerusi drama “Jujurlah Nikahi Aku” itu sentiasa bersedia untuk berdepan pelbagai kecaman dan kritikan daripada penonton yang membenci wataknya dalam sesebuah naskhah.

“Saya sudah berada dalam industri dua tahun. Saya juga tidak lari daripada kecaman dan tohmahan warganet,” tambahnya lagi.

Setelah menjayakan drama “Kerana Dia Suka” bersama Fikry Ibrahim, Rita kembali dengan watak antagonis menerusi drama terbaru “Jangan Menangis Cinta”.

Turut dibintangi Remy Ishak dan Amyra Rosli, “Jangan Menangis Cinta” kini bersiaran di slot MegaDrama Astro Ria setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 10 malam.