Kumpulan pelawak otai tanah air, Senario membuat kemunculan semula selepas lebih sedekad menerusi filem komedi terbaru “Jaga-Jaga Senariounion”.

Pengarah Aziz M. Osman menganggap penerbitan filem “Jaga-Jaga Senariounion” sebagai buah tangan untuk mengubat rindu para peminat setia kumpulan tersebut.

“Saya percaya ramai yang membesar dengan komedi dan sitkom lakonan Senario dan pasti ada yang merinduinya.

“Apabila ramai yang bertanyakan dan meminta kemunculan semual kumpulan ini dengan kehadiran semua ahli, jadi saya dan pihak penerbit tidak teragak-agak untuk merancang menghasilkan filem Senario,” katanya.

Tambah Aziz lagi, tiada cabaran besar yang dihadapi sepanjang penggambaran berlangsung, sebaliknya pengalaman istimewa yang mengembalikan kenangan ketika mengarah filem-filem Senario yang lama.

Bagaimanapun, salah seorang ahli Senario iaitu Mazlan Ahmad, atau lebih dikenali sebagai Lan Pet Pet terpaksa menolak tawaran filem ini atas komitmen kerja dan wataknya diganti pelakon lain.

Filem ini berkisarkan majlis akad nikah anak Datuk Hamdan yang terpaksa dibatalkan kerana dulang hantaran bernilai RM50 ribu disamun. Seorang penyiasat insuran mengesyaki terdapat unsur sabotaj dalam kalangan keluarga dan sahabat handai kedua-dua belah pihak pengantin.

“Jaga-Jaga Senariounion” dibintangi ahli kumpulan asal Senario iaitu Saiful Apek, Wahid Mohd, Azlee Jaafar, Yassin Yahya, Ilya Buang, Hamdan Ramli serta pelakon lain seperti Syanie Hisham, Mas Said, Badrolshah dan ramai lagi.

Jangan terlepas untuk menonton “Jaga-Jaga Senariounion” bermula 21 April ini di saluran Astro First dan strim menerusi aplikasi Astro Go atau On Demand.