Setelah sedekad mewarnai industri seni tanah air, pelakon Sarah Hildebrand mengejutkan ramai apabila mengumumkan persaraannya.

Sarah atau nama sebenar, Nur Sarah Marie Hildebrand Asyraf Hildebrand membuat pengumuman itu menerusi hantaran video di Instagram (IG) miliknya.

“Saya ingin membuat pengumuman bahawa saya telah bersara daripada industri seni hiburan Malaysia. Saya sudah lama menolak pelbagai tawaran untuk berlakon dan juga mengacara.

“Saya minta maaf kerana menolak banyak tawaran daripada produksi. Saya minta maaf kerana tidak memberikan maklum balas. Saya mengumumkan bahawa saya telah bersara,” katanya.

765E7FCC 7305 4D64 900D BCD0AAD0B9EA
Sarah bersama suami Otto Gillen

Pelakon drama “Pujaan Hati Kanda” itu turut menyelitkan kata-kata penghargaan buat semua pihak yang memberi peluang kepadanya untuk bergelar anak seni.

“Selamat tinggal semua. Terima kasih kerana menerima saya dalam industri selama lebih kurang 10 tahun dan mencipta pelbagai memori manis ketika bergelar seorang pelakon,” katanya.

Menerusi video itu, Sarah berharap berita persaraannya dapat disebarkan buat pengetahuan semua pihak, terutamanya syarikat produksi tempatan.

Dalam perkongsian di IG Story, Sarah turut memaklumkan bahawa dia enggan ditemu bual mahupun bercerita lanjut mengenai persaraannya dalam mana-mana sesi temu bual.

Kali terakhir Sarah dilihat berlakon adalah menerusi drama “Seindah Tujuh Warna Pelangi” yang bersiaran pada 2020 menerusi saluran TV3.