Biarpun sudah lama memperlahankan kerjaya seni setelah mendirikan rumah tangga, namun tidak pernah terlintas dalam hati pelakon Ayu Raudhah untuk meninggalkan kerjaya yang lama dibina.

Menurut Ayu atau nama sebenarnya Raudhah Che Wan @ Abu Bakar, dia masih dihujani pelbagai tawaran berlakon, tetapi terpaksa menolaknya kerana sibuk menguruskan keluarga.

“Rindu terhadap dunia lakonan itu tidak pernah surut. Tambah kalau tengok drama lakonan sendiri diulang siar di TV, lagi menebal kerinduan.

“Ikutkan sampai sekarang tawaran berlakon masih kunjung tiba. Tapi sejak merantau ikut tuntutan kerja suami, memang saya fikir banyak kali nak terima tawaran berlakon.

“Tambah pula berlakon perlu pengorbanan masa. Saya pula seboleh-bolehnya nak tengok anak membesar depan mata,” katanya menerusi mStar Online.

Kali terakhir Ayu tampil di kaca televisyen adalah menerusi drama “Cinta Bukan Kristal” bersama pelakon  Sharnaaz Ahmad dan Ayda Jebat untuk slot Akasia TV3 pada 2018.

Dalam perkembangan lain, Ayu kini sibuk menguruskan perniagaan pakaian, tudung serta produk kecantikan kulit dan merancang untuk mendalami bidang perniagaan.