Pelakon Zul Ariffin akan berdepan siasatan susulan berkongsi video sedutan babak ‘panas’ drama rantaian “Perempuan Itu” menerusi media sosial.

Perkara itu dimaklumkan oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia, Tan Sri Annuar Musa menerusi ciapan di Twitter, hari ini.

“Proses undang undang berjalan. Pelakon Zul Arifin akan di siasat di bawah seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (KMM) kerana perkongsian Instagram yang menyalahi undang undang.

“Yang pasti adegan seperti yang dipaparkan itu tidak akan dibenarkan tayang, sama ada bulan Ramadhan atau bulan yang lain. Jagalah nilai dan budaya,” tegasnya.

Sebelum ini, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) menentang keras penyiaran drama arahan Erma Fatima itu yang dirancang untuk bersiaran pada Ramadhan ini.

Terdahulu, video itu memaparkan Zul membuka baju sebelum mendukung pelakon baharu Siti Hariesa, serta memaparkan adegan menyuap krim putar antara kedua-dua pelakon itu.

Ekoran dilemparkan kritikan dan kecaman daripada pelbagai pihak, Zul bertindak memadam video itu serta membuat permohonan maaf secara terbuka di Instagram.