Biarpun baru sahaja selesai tempoh berpantang, namun pengacara dan pelakon terkenal Neelofa belum bersedia untuk berkongsi wajah putera sulungnya, Muhammad Bilal kepada khalayak ramai.

Neelofa atau nama lengkapnya Noor Neelofa Mohd Noor, keputusan itu dibuat atas perbincangan bersama suaminya yang juga pendakwah bebas, Haris Ismail atau PU Riz.

Menurut bekas pengacara MeleTOP itu, dia sedang mencuba apa yang terdaya untuk menjalankan tanggungjawab sebagai ibu dan memastikan anaknya tidak menjadi tumpuan ramai.

“Rasanya ini yang terbaik. Saya juga tak menolak, hari-hari ditanya ramai, bila nak tunjuk wajah anak dan ia membuatkan saya sedikit tertekanlah juga.

“Mungkin keinginan orang untuk melihat itu lebih kerana Bilal mempunyai ibu dan ayah yang terlibat dalam dunia yang sama walau arahnya berbeza. Tapi, kita cuba elak daripada penyakit ain,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Dalam pada itu, Neelofa bersyukur kerana diberi nikmat untuk merasai pelbagai pengalaman manis sebagai seorang ibu.

Neelofa dan Haris mendirikan rumah tangga pada 27 Mac 2021 dan pasangan itu selamat menimang Muhammad Bilal pada 29 Januari lalu.