Susulan insiden dirinya rebah ketika terlibat dengan program Wanita Hari Ini (WHI), penyanyi dan pengacara Roslan Shah menafikan perkara itu sebagai gimik seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak.

Roslan yang mesra disapa Cik Lan tampil menjelaskan salah faham yang berlaku menerusi beberapa perkongsian di laman Instagram.

“Biarlah orang nak cakap apa. Yang penting kejadian apa yang berlaku mereka tahu. Bukannya dapat duit pun Cik Lan berlakon.

“Biasalah mulut manusia. Cik Lan pun mohon maaf kepada pihak TV3. Tetapi mereka kata bukan salah Cik Lan. Perkara dah jadi,” luahnya.

Jelas Roslan lagi, hasil pemeriksaan di hospital, doktor mengesahkan bahawa dia mengalami tekanan darah tinggi.

“Kalau Cik Lan propa, kenapa pihak doktor TV3 mengesahkan yang Cik Lan punya tekanan darah tinggi?

“Cik Lan tersedak, batuk dan terus pitam, kemudian dibawa oleh ambulans pergi ke hospital. Apalah kamu semua ini cerita yang bukan-bukan,” katanya.

Dalam pada itu, Roslan memaklumkan keadaan dirinya semakin stabil dan telah dibenarkan pulang ke rumah untuk berehat.

Terdahulu, tular video Roslan yang rebah dan pengsan ketika menjadi tetamu undangan program Wanita Hari Ini yang bersiaran secara langsung pada Isnin.

Roslan pada ketika itu ditemu bual oleh dua pengacara iaitu Fatin Hamimah dan Hawa Rizwana dengan topik “Si Mulut Tempayan”.