Pelakon Remy Ishak dan Amyra Rosli digandingkan buat kali kedua bagi menerajui drama adaptasi novel popular karya Siti Rosmizah Semail, “Jangan Menangis Cinta”.

Menurut Remy atau nama sebenarnya Mohammad Zalimei Ishak, dia tidak berdepan masalah untuk mencipta keserasian bersama Amyra.

Malah, pelakon filem “Bu, Kasih Suci” itu turut berasa seronok membawa watak Zafran, seorang suami penyayang yang berubah sikap setelah anak yang dilahirkan isterinya, Riyana (Amyra) kurang upaya.

“Apa yang saya suka tentang drama ini, saya dan Amyra mewakili suami isteri yang sentiasa bergaduh. Itu yang seronok tapi saya tak nafikan sangat mencabar emosi.

“Penat memang penat tapi itu cuma satu cabaran. Saya suka dengan watak yang diberikan dan tak ada maksud nak berhenti terima tawaran sebegini,” katanya menerusi Kosmo!

Tambah Remy lagi, biarpun watak Zafran agak mencabar kerana perlu sentiasa bersikap bengis, namun dia tidak akan menolak sekiranya ditawarkan watak sebegitu pada masa akan datang.

Selain Remy dan Amyra, drama arahan Raja Mukhriz itu turut dibintangi pelakon lain seperti Rita Nadira, Halim Radzi, Sharifah Fathimah, Hilal Azman dan ramai lagi.

“Jangan Menangis Cinta” akan mengisi slot Megadrama Astro Ria bermula 21 Mac 2022, setiap Isnin hingga Khamis, jam 10 malam di Astro Ria.