Penyanyi Faizal Tahir mengakui redha dengan ketentuanNya apabila anak ketujuhnya yang dilahirkan pada Disember lalu disahkan menghidap Sindrom Down.

Menurut Faizal, atau nama lengkapnya Ahmad Faizal Mohammad Tahir, tidak terdetik rasa kecewa dalam dirinya dengan takdir yang tertulis buat bayi perempuan bernama Maryam Tahirah itu.

Malah kehadiran Maryam dalam keluarganya disifatkan sebagai suatu anugerah istimewa.

“Sebulan sebelum isteri bersalin, kami dapat tahu anak dalam kandungan disahkan menghidap sindrom down. Saya menerimanya dengan baik, Alhamdullilah. Reda, itu yang Allah bagi.

“Saya tak ada rasa macam ‘down’ dan tidak timbul rasa kecewa atau persoal kenapa anak saya dilahirkan Sindrom Down,” katanya dalam perkongsian di Instagram.

Dalam perkongsian sama, pelantun lagu “Sampai Syurga” itu turut menzahirkan rasa syukur apabila keluarga serta rakan-rakannya memberi reaksi positif.

“Benda pertama yang keluar daripada mulut mereka ialah masya-Allah, subna-Allah, Allah kurniakan kepada kau anak syurga. Masa itu hati saya dengar memang tersentuh.

“Ada juga yang mengatakan tak semua orang dapat, saya insan terpilih untuk diberikan anak yang ‘istimewa’. Alhamdulillah benda ini sangat memberi semangat dan memberi kekuatan kepada saya dan isteri,” katanya.

Sekadar info, Faizal mendirikan rumah tangga dengan Siti Raihannim pada 2001 dan pasangan itu turut memiliki enam lagi cahaya mata lain.