Penyanyi rap tersohor tanah air Joe Flizzow berpeluang untuk berkolaborasi dengan penyanyi rap antarabangsa Snoop Dogg menerusi lagu tema kelab bola sepak Johor Darul Ta’zim (JDT) berjudul “Pioneers”.

Pelancaran lagu tema hasil kolaborasi Universal Music Malaysia Asia Tenggara dan syarikat rakaman Def Jam Recordings itu telah berlangsung di ibu pejabat JDT, kelmarin.

Pemilik kelab bola sepak tersebut, Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim berharap agar kolaborasi ini menjadi batu loncatan untuk lebih banyak kolaborasi buat kelab bola sepak tersebut.

“Mempunyai legenda hip-hop terkenal seperti Snoop Dogg untuk mempersembahkan lagu tema rasmi JDT tahun 2022 bersama artis kelahiran Johor, Joe Flizzow adalah satu kolaborasi yang menakjubkan.

“JDT merupakan sebuah empayar. Saya tidak hanya cipta sebuah kelab bola sepak yang biasa-biasa tetapi mempunyai aspirasi dikenali di peringkat antarabangsa.

“Kami berharap “Pioneers” menjadi permulaan untuk lebih banyak kolaborasi antara JDT dan Universal Music pada tahun mendatang,” titah Tunku Ismail dalam satu kenyataan.

Dalam pada itu, Joe berkongsikan video muzik rasmi “Pioneers” menerusi laman Instagram serta menzahirkan penghargaan buat Tunku Ismail serta kedua-dua syarikat rakaman.

Diterbitkan oleh SonaOne, “Pioneers” diilhamkan daripada kesungguhan dan kegigihan JDT dalam menetapkan tahap baharu bola sepak di Malaysia serta kejayaan yang dicapai sejak 2013.

Buat makluman lanjut, ini merupakan kali kedua Joe berkolaborasi dengan Snoop Dogg selepas lagu “Alright” yang dilancarkan tahun lalu.

Tonton video penuh “Pioneers” di bawah: