Penyanyi Aliff Aziz memaklumkan bahawa dia akan berangkat ke Tanah Suci Mekah bagi mengerjakan ibadah umrah buat pertama kali.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Aliff ditemani isteri yang merupakan pelakon, Bella Astillah serta keluarga telah pun berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur seketika lalu.

Sehubungan dengan itu, juara Gegar Vaganza musim kelapan (GV8) tersebut turut memohon maaf sekiranya pernah mengguris hati mana-mana pihak.

“Assalamualaikum semua. Alhamdulillah hari ini berangkat saya sekeluarga untuk menunaikan umrah buat pertama kali. Mohon semua doakan semoga kami selamat pergi dan kembali.

“Kepada semua yang pernah terguris hati dengan apa-apa perbuatan saya, mohon dimaafkan ya. Semoga perjalanan ini dilindungi dan dirahmati Allah Azzawajal dan menjadi asbab kebaikan kita semua,” katanya.

Dalam pada itu, Bella menyifatkan urusan ibadahnya kali ini sebagai satu pengalaman yang amat berharga kerana berpeluang untuk pergi bersama ibu bapanya.

“Bella sangat terharu dapat membawa kedua orang tua Bella sebab inilah impian Bella dari sekolah lagi. Allahuakhbar, bahagia rasanya bila dapat bersama-sama mama dan ayah.

“Ikhlas dari kaklong untuk mama sama ayah yang banyak berkorban dari kaklong kecik masa kita tinggal di Sabah sampailah sekarang. Tak terbalas segala jasa mama ayah,” katanya.

Terdahulu, Bella pernah berkongsi perancangan mereka untuk menunaikan umrah pada 9 Februari dan menyambut ulang tahun kelahiran Aliff pada 16 Februari ini.