Soal jodoh masih belum menjadi keutamaan buat penyanyi dan pelakon Dr. Soo Wincci kerana matlamat utamanya adalah untuk menambah ilmu pengetahuan selagi kudratnya termampu.

Menurut Wincci yang kini sedang menyambung pengajian peringkat Doktor Falsafah (PhD) kedua dalam bidang Produksi Artistik di University of Polytechnic, Sepanyol, dia ingin menimba pelbagai pengalaman baharu di negara orang.

Malah, bekas ratu cantik Miss World Malaysia 2008 itu turut mendedahkan perancangannya untuk terus tinggal di sana selama dua tahun bagi menjalani industri.

“Saya mahu menjalani latihan industri kerana ingin menimba pengalaman di Sepanyol. Jadi, saya perlu tinggal di sini selama setahun dua lagi.

“Secara kebetulan sudah berada di Sepanyol, jadi saya tidak mahu siakan-siakan peluang yang ada. Saya ingin cuba menyertai pelbagai uji bakat di Sepanyol, tetapi sebelum itu, saya perlu menyelesaikan terlebih dulu kelas bahasa Sepanyol,” katanya menerusi Harian Metro.

Dalam pada itu, biarpun tidak berkesempatan untuk pulang ke Malaysia bagi meraikan Tahun Baru Cina, namun Wincci tetap dapat berkumpul bersama keluarga tercinta secara maya.

Untuk rekod, Wincci memiliki Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang dari Universiti Reading, United Kingdom dan Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang Pentadbiran Perniagaan dari Universiti Sunshine Coast, Australia.

Selain itu, Wincci turut menggenggam Ijazah Doktor Falsafah (PhD) Pentadbiran Perniagaan di Universiti Terbuka Malaysia.