Gara-gara dilempar fitnah sebuah akaun Twitter yang mendakwa ditamatkan kerja di Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) kerana terbabit dengan najis dadah, pelawak dan pelakon Shahrol Shiro bertindak membuat laporan polis.

Menerusi satu hantaran di laman Instagram, Shahrol atau nama sebenarnya Shahrol Azizie Azmi menegaskan perkara itu telah mencalarkan air mukanya dan keluarga.

“Berbeza idealogi politik itu biasa. Serang menyerang antara parti politik juga biasa. Tetapi serangan peribadi dengan FITNAH itu tidak boleh diterima.

“Jika benar apa yang dinyatakan sahabat saya ini ia merupakan serangan fitnah yang dibayar dengan harga RM50, ianya sangat JIJIK dan KEJI!!! Harga fitnah hari ini cuma RM50 sahaja!!!

“Pertama fitnah dibuang semasa berkhidmat di Jabatan Imigresen kerana najis dadah sangat mengaibkan saya dan keluarga.

“Kedua fitnah terhadap Jabatan Imigresen itu sendiri kerana bersubahat menutup kes ini dan ia mengaibkan Jabatan kerajaan,” katanya.

Menurut Shahrol, pada awalnya dia tidak mahu mengambil tindakan kerana menganggap perkara itu satu gurauan, namun setelah dinasihatkan beberapa kenalan, dia akan membuat laporan polis bagi mengelakkan perkara sama berulang.

“Ajarkanlah anak muda ilmu dan kepentingan berpolitik secara matang dan berhemah bukannya menabur fitnah. Hari ini saya akan membuat laporan polis dan siap sedia pemilik akaun ini dibawa kemuka pengadilan,” katanya.

Terdahulu, Shahrol dilihat giat melibatkan diri dalam bidang politik sejak beberapa tahun lalu.