Pencarian penyanyi Ernie Zakri telah sampai ke penghujungnya apabila sudah menemukan pengganti untuk menyanyikan lagu “Boneka” di pentas akhir Anugerah Juara Lagu ke-36 (AJL36) pada Mac depan.

Menurut Ernie, dia tidak menetapkan sebarang syarat kerana ingin penyanyi itu berkarya dan mempersembahkan lagu berkenaan dengan kreativiti sendiri.

“Saya sudah ada pengganti dan pemilihan dilakukan atas kriteria yang saya mahukan. Tetapi, saya nak yang menggantikan saya itu menjadi diri mereka sendiri.

“Tidak perlu untuk menjadi diri saya kerana kalau begitu, baik saya yang menyanyi di atas pentas tersebut. Paling penting dia memahami maksud lagu ini,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Sehubungan dengan itu, Ernie berharap penggantinya dapat memberi persembahan terbaik sekali gus meninggalkan impak buat penonton.

Bagaimanapun, identiti penyanyi yang menggantikannya masih dirahsiakan pada ketika ini.

Terdahulu, pemilik nama lengkap Nur Ernie Shahirah Zakri itu mengesahkan dia tidak akan beraksi di pentas AJL36 kerana sudah sarat hamil cahaya mata sulung.

Ernie yang mendirikan rumah tangga dengan penyanyi Syamel pada 26 Mac tahun lalu, dijangka bakal menimang cahaya mata sulung mereka bulan ini.