Hari ulangtahun kelahiran pengacara dan pelakon Neelofa yang ke-33 meninggalkan memori manis buatnya apabila sudah bergelar ibu kepada cahaya mata sulungnya, Muhammad Bilal.

Menurut Neelofa atau nama lengkapnya Noor Neelofa Mohd Noor, Bilal dijangka akan lahir pada tarikh yang sama dengannya, iaitu 10 Februari, namun akur dengan aturan Allah yang lebih baik.

Menerusi perkongsian di Instagram, Neelofa menulis coretan istimewa buat dirinya serta menitipkan doa buat cahaya mata tercinta.

B3BD4DD1 356A 41DD 8834 FFE6FCEBB6F2
Perkongsian Neelofa di IG Story

“Permata hati kurniaan Allah ini sepatutnya lahir juga pada hari yang sama dengan Ummi dia, tapi aturan dan waktu yang Allah susun itu jauh lebih baik. Hadiah teristimewa buatku, menjadikanku seorang ibu.

“Semoga Muhammad Bilal dibesarkan menjadi anak soleh, permata keluarga yang sentiasa menguatkan kasih sayang dan hubungan dengan Allah SWT. Harta dunia akhirat Abah dan Ummi,” katanya.

Dalam pada itu, suami kepada Neelofa yang juga pendakwah bebas Haris Ismail serta rakan-rakan selebriti turut menitipkan ucapan istimewa kepada bekas pengacara MeleTOP tersebut.

Neelofa dan Haris selamat diijab kabulkan pada majlis pernikahan mereka yang berlangsung di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur pada 27 Mac 2021.

Pasangan itu dikurniakan putera sulung mereka, Muhammad Bilal pada 31 Januari lalu.