Pasangan selebriti terkenal, Wawa Zainal dan Aeril Zafrel membuat keputusan untuk menukar nama cahaya mata keempat mereka, Jibril Ibtisam ke Muhammad Fahri kerana mengalami kolik.

Menurut Wawa atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, dia mendapati anaknya kuat meragam hinggakan Aeril merasakan terdapat sesuatu yang tidak kena.

“Bagi nama anak pertama dan kedua, Aeril yang pilih tapi kedua-duanya asyik kerap menangis. Anak ketiga pula, saya yang namakan tapi okay pula.

“Kemudian anak keempat ini, Aeril yang namakan lagi, tapi meragam saja. Bayi asyik menangis sampai dua jam dan orang panggil bayi kolik,” katanya yang dipetik dari Gempak.

Dalam pada itu, Wawa turut mendedahkan Aeril telah melangsungkan majlis akikah buat kali kedua buat putera bongsu mereka setelah namanya ditukar.

Terdahulu, Wawa telah selamat melahirkan Muhammad Fahri pada 30 November tahun lalu, di mana dia telah bersalin awal seminggu dari tarikh jangkaan bersalin.

Wawa dan Aeril mendirikan rumah tangga pada 2013. Hasil perkongsian hidup, mereka turut dikurniakan tiga cahaya mata lain iaitu Ahmad Fakhruddin Attar, Hayla Maghfiratul Adzkiyaa, dan Ayya Soffya.