Pelawak dan pengacara Pian Cecupak disahkan meninggal dunia sekitar jam lapan malam tadi di kediamannya di Pangsapuri Sentul Murni, Sentul, Kuala Lumpur.

Khabar duka itu dimaklumkan oleh adik Pian, Hassenah yang menyatakan abangnya ditemui terbaring tidak sedarkan diri di dalam bilik air.

Tambah Hassenah lagi, sejak kebelakangan ini kesihatan Pian atau nama sebenarnya Mohd Rafik Abdul Rahman, dilihat semakin merosot dan sering mengadu sakit dada.

“Mak jumpa arwah Pian dah terbaring kaku dalam bilik air sekitar pukul 8 malam tadi. Kemudian, dengan bantuan ahli keluarga lain, kami bawa ke hospital dan doktor memberi pengesahan pada pukul 10.30 malam.

“Arwah ada masalah jantung sejak tahun 2018 tetapi tidak pernah buat rawatan. Arwah cuma makan ubat sahaja,” katanya yang dipetik dari Utusan Malaysia.

Dalam pada itu, pelawak dan pelakon Ropie yang juga pernah terkenal dengan kumpulan Cecupak turut berduka atas pemergian sahabat baiknya itu.

Terdahulu, Pain pernah dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) selepas mengalami kesukaran bernafas pada Oktober 2018.

Doktor kemudiannya mengesahkan Pian mengalami serangan jantung dan diletakkan di Wad Pemulihan Jantung (CRW).

Allahyarham Pian pernah mendirikan rumah tangga namun, bercerai dengan bekas isteri pada 2000.

Menerusi perkahwinan tersebut mereka dikurniakan dua anak perempuan iaitu Nuraina Fazrin dan Nurleena Fazrin.