Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad tampil memberi penjelasan berikutan isu busana inspirasi Cleopatra yang disarungkan bagi menepati tema ‘Arabian Night’ majlis perkahwinannya.

Menurut Uyaina atau nama sebenarnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad, busana itu sepatutnya dipakai bagi majlis malam berinai, namun majlis itu terpaksa dibatalkan berikutan banjir besar yang melanda Selangor pada Disember lalu.

“Tema ‘Arabian Night’ ini sepatutnya menjadi tema for Malam Berinai. Tapi sebab banjir, kami batalkan malam berinai.

“Ikutkan, kami nak batalkan terus sahaja ‘Arabian Night’ sebab berinai pun dah lepas. Tapi, sebab keluarga dua-dua belah pihak semua dah teruja, berlatih tarian dan dah beli baju masing-masing, kami teruskan juga,” katanya.

Tambah Uyaina, dia perlu memberi penjelasan memandangkan fotonya tular di laman sosial sehingga mencetuskan kontroversi dalam kalangan wargamaya.

Difahamkan Uyaina memilih tema ‘Arabian Night’ kerana keluarganya berketurunan Arab dan majlis itu juga diadakan secara tertutup dengan kehadiran tetamu wanita sahaja.

Dalam pada itu, Uyaina turut berkongsi keterujaan apabila dapat bekerjasama dengan pereka Shanell Harun dalam menghasilkan busana berona emas tersebut.

Terdahulu, Uyaina dan Raja Syahiran selamat diijab kabulkan pada majlis pernikahan mereka yang berlangsung di ibu kota pada 21 Disember tahun lalu.