Pelakon Erra Fazira teruja kerana berpeluang menambah pengalaman baru dalam kerjaya seninya apabila bekerjasama dengan produksi Cina dalam filem terbarunya, “Kongsi Raya”.

Menurut Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek, dia selesa bekerja di bawah arahan Teddy Chin serta kumpulan produksi yang berdisiplin dan boleh dijadikan contoh.

“Saya dah pernah bekerja dengan produksi Melayu dan India dan apabila bekerja dengan produksi ini, saya kagum dengan disiplin membabitkan jadual bekerja.

“Waktu penggambaran akan habis tepat pada masanya. Kalaulah produksi kita pun begitu, pasti industri kita akan lebih berkualiti,” katanya menerusi Harian Metro.

Dalam pada itu, Erra mendedahkan faktor utama dia menerima tawaran filem berkenaan adalah kerana ingin mencuba perkara baharu memandangkan ia adalah kali pertama dia membawa watak ibu dalam sebuah filem.

Jalan cerita yang pengarah ingin sampaikan juga membuatkan Erra tertarik untuk mencubanya biarpun menafikan tidak menerima tawaran yang lumayan.

“Kongsi Raya” mengisahkan seorang cef berbangsa Cina yang bercinta dengan gadis Melayu. Bagaimanapun, cinta mereka terhalang kerana tentangan keluarga dan perbezaan budaya.

Selain Erra, filem itu turut dibintangi pelakon lain seperti Qasrina Karim, Wilson Lee, Harith Iskander, Chew Kin Wah, Ong Ai Leng dan Teddy Chin.

“Kongsi Raya” akan memulakan tayangannya di pawagam di seluruh negara bersempena Tahun Baru Cina pada 3 Februari ini.