Pelakon serba boleh Jasmine Suraya semakin selesa mencabar dirinya untuk keluar dari zon selesa demi mencari pengalaman baru dalam kerjaya lakonannya.

Baru-baru ini, Jasmine menerusi laman Instagram telah berkongsikan penampilan terbarunya untuk menjayakan drama terbitan JS Pictures Sdn Bhd “Ratu Ten Pin 2”.

“Sejak kebelakangan ini saya tidak berapa aktif di laman sosial kerana saya rasa lebih baik jauhkan diri seketika dan cuma memerhati.

“Inilah kali ke-100 saya memotong rambut pendek, tetapi ini juga kali pertama saya memotong rambut sependek ini,  potongan lelaki atau potongan pixie,” katanya.

Menurut Jasmine, selain memotong rambut, dia juga perlu menambah berat badan sebanyak 8 kilogram dalam usaha memberi kelainan kepada watak tersebut.

“Untuk watak baru saya, saya potong rambut dan kena naikkan berat 8kg. Setakat ini, saya berjaya naik 5kg dan dalam perjalanan mencapai sasaran 8kg. Itu sebab badan nampak gempal sikit dalam gambar,” jelasnya lagi.

Buat makluman lanjut, penggambaran “Ratu Ten Pin 2” masih dijalankan di bawah arahan Azman Yahya (Jinggo).

Selain Jasmine, drama itu turut dibintangi Sheila Rusly, Syaidatul Afifah, Elisya Sandha, Nasz Sally, Dato’ Fizz Fairuz dan ramai lagi.