Kata pepatah tuah ayam nampak dikaki, tuah manusia siapa yang tahu amat sesuai bagi menggambarkan rezeki juruterbang Farah Rose apabila impiannya untuk bergelar penyanyi akhirnya tercapai.

Memiliki bakat menyanyi sejak kecil, Farah, atau nama sebenarnya Nur Farah Najihah Rosmi telah melancarkan single pertamanya berjudul “Ceritaku” di Goldsand Hotel Langkawi baru-baru ini.

Menurut gadis berusia 22 tahun itu, dia tidak berfikir panjang untuk menerima tawaran rakaman lagu daripada komposer Eddie Hamid pada empat tahun lalu, lebih-lebih lagi apabila ibu bapanya memberi sokongan penuh.

“Saya memang minat menyanyi dan mahu menjadi penyanyi. Saya sering menyertai pertandingan nyanyian sejak kecil dan tidak terkecuali pergi uji bakat. Cuma belum rezeki.

“Jadi, apabila mendapat tawaran merakamkan lagu daripada komposer Eddie Hamid, saya anggap ini adalah peluang keemasan. Tidak ada alasan untuk saya menolak,” katanya yang dipetik Harian Metro.

Biarpun berdepan cabaran merakamkan single buat kali pertama, namun Farah bersyukur kerana Eddie banyak membantunya sepanjang proses rakaman dijalankan.

Buat makluman lanjut, “Ceritaku” bakal diangkat sebagai runut bunyi drama bersiri terbaru, “Honeymoon” yang bakal bersiaran di Slot Dahlia, TV3 pada Mac depan.

Dalam perkembangan lain, Farah telah pun menamatkan pengajian serta melengkapkan 200 jam penerbangan di HM Aerospace Langkawi pada Disember tahun lalu.